PTS YM tira!


\\Assalamualaikum// Annyeong Haseyo chingu(s). Ingat tak tira pernahkata tira nak buat novel.. hari tu tira tanya PTS dekat website diaorg... Ianya berbuyi begini -->

Assalamualaikum.Saya telahpun mereka sebuah novel tetapi belum ada cover dan
sebagainya. Boleh tak kalau tunjukkan cara-cara membuat novel mana tahu
kalau cara saya buat salah. Saya telah mereka habis novel itu tetapi di FAQ
meminta supaya saya hanya berikan 1 atau 2 bab contoh. Bolehkah kalau saya
hantar semua sekali? Minta maaf kerana tidak memberikan saya no.Telefon
kerana saya tiada telefon sendiri dan saya risau jika menggunakan no.t ibu
bapa saya. Tetapi jika ada apa2 bolehlah hantar e-mail kepada
nurtiradluvers@yahoo.com. terima kasih
Skemanya ayat ;P

Njawapannya berbnyi begitu begini.

Assalamulaikum Saudari Nur Athirah yang dimuliakan,

Mohon hantarkan sinopsis dan hanya bab satu dan dua sahaja kepada kami untuk semakan. Tidak perlu hantar keseluruhan cerita kerana kami hanya akan minta keseluruhan cerita apabila proposal Saudari diluluskan. Hantarkan karya Saudari itu kepada ptsone@pts.com.my, kami akan memberikan maklum balas selepas menyemaknya.

Sekian, terima kasih.

Aha, kalau korang x baca, tak taulah cerita?! bye!!

p/s : mood: Teruja sambil beria-ia nak siapkan malam ni gak novelnya.. tau x gaji penulis berapa? ikut pembeli lha, hahaha.. tira ingat nak 1 juta.. ;p korang ada ke? cita2 tira saintis eh. lagi satu jangan lupa siapkan hadiah untuk harijadi tira masa 22.1.2012 nanti! ingat!


Tiada ulasan: